24 maja 2014

Fotomenu vol. 3 - bez mięsa i mleka


Parę dni temu zostałam poproszona o opublikowanie aktualnego fotomenu po wykluczeniu mięsa kurczaków (co jest w moim przypadku niemalże równoznaczne z wykluczeniem mięsa zupełnie) i mleka oraz jego przetworów. Zgodnie z tą sugestią publikuję więc te "kilka" zdjęć posiłków, które udało mi się sfotografować w przeciągu ostatnich 3 tygodni.

Śniadania

Omlet owsiany smażony z jabłkami, posmarowany dżemem z żurawiny.
Jajecznica na parze z cebulką, chleb gryczano-ryżowy z masłem i pomidorem.
Jajecznica na parze z cebulką, chleb owsiany z masłem i pomidorem.
Jajka na twardo, bułka fitness z hummusem i pomidorem.
Omlet owsiany z mrożonym musem z mieszanki kompotowej i mięty.
Omlet jaglany z mrożonym musem z wiśni, banana i mięty z migdałami i suszoną miętą.

II śniadania


Pęczak z bananem, jabłkiem i pomarańczą.
Bułka razowa z masłem, szpinakiem baby i łososiem.
Baton czekoladowy z daktyli ze sklepu Przysmaki.pl.
Pęczak z musem z wiśni i słonecznikiem.
Szarlotkowe muffinki.
Mocno czekoladowe ciasto fasolowe.
Jogurt owsiany z mrożonymi wiśniami, daktylami, rodzynkami i pestkami dyni.
Placki owsiane z musem z mieszanki kompotowej i banana.
Jogurt owsiany z wiśniami, bananem i nektarynką.
Krem z czerwonej soczewicy z ryżem brązowym.

Obiady

Krem z czerwonej soczewicy z brązowym ryżem.
Pęczak, smażony pstrąg, mieszanka chińska na patelnię.
Cukiniowe spaghetti z łososiem i sezamem.
Ryż, zielona soczewica, warzywa na patelnię.
Pstrąg z piekarnika, pieczone  cukinie.
Ryż, łosoś w sosie z cieciorki.
Pęczak, zielona soczewica, chińska mieszanka.
Placki ziemniaczane, hummus.

Podwieczorki

Kasza jaglana z musem z truskawek, kiwi, banana i pomarańczy, smoothie z buraka i szpinaku baby.
Placki ryżowe z jabłkami i bananami.
Placki ziemniaczane z hummusem (ok. 1/3 z tego, co na zdjęciu).
Fasolowe ciasto czekoladowe.
Szarlotkowe muffinki.

Kolacje

Bułki fitness z masłem i szpinakiem oraz kremem czekoladowym z avocado, wędzony filet z makreli z pieprzem.
Bułka fitness z hummusem, szpinakiem baby i tuńczykiem.

37 komentarzy:

  1. O mniam,ale pyszności:) A jak finansowo? Zauważyłaś aby takie żywienie bez mięsa i nabiału było droższe? Tak szczerze mówiąc to nie wyobrażam sobie Maggie bez tych dwóch składników:) Pamiętam Twoje jogurty z musli i super przepisy na kuraka,ale jak tak jest lepiej dla Ciebie to to się właśnie liczy:)

    Poproszę też przepis na jogurt owsiany i sos cieciorkowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle nie odczułam tego finansowo. na tygodniowe zakupy wydawałam ok. 60-70zł plus ryże/kasze/przyprawy, które miałam w domu.
      Jest o wiele lepiej, ale nie wiem, czy to też nie zmiana pielęgnacji wpłynęła na poprawę stanu skóry. Za tydzień-dwa będę wprowadzać po jednym składniku i wtedy się okaże :)

      Sos to po prostu woda+mąka z cieciorki+przyprawy ;) Coś jak sosy z torebek - mieszasz wodę z proszkiem, wlewasz na patelnię i voila :)

      Usuń
  2. Maggie zapodaj linkiem do posta, w którym tłumaczysz czemu odstawiłaś kuraki i nabiał, chyba go przeoczyłam... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, tłumaczenie to chyba za dużo powiedziane. Ale wspomniałam o tym w podsumowaniu kwietnia, możesz zerknąć na drugi akapit pod tabelą ;)

      Usuń
  3. jak długo masz zamiar nie jeść mięsa??? podbilaś me serce musem wiśniowym <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze co najmniej 3 tygodnie. Minimum tydzień będę jeszcze trzymała się z dala od mleka, a później powoli będę je ponownie wprowadzać. Jeśli po 2 tygodniach nie będzie skutków ubocznych, to zajmę się mięchem. A jeśli będą, to znów poczekam, aż skóra się unormuje i dopiero wprowadzę kuraki. Na nich aż tak mi nie zależy ;)

      Usuń
  4. Podziwiam Cię, ja bym nie mogła nie jeść mięsa, po prostu za bardzo je lubie i to chyba ono umila mi po części dietę, a z drugiej strony aktualnie nie mam miesiączki i lekarz zalecił mi jedzenie mięsa, powiedz mi jak długo masz zamiar nie jeść mięsa i napiszesz post, jak poprawiło się Twoje samopoczucie po tym :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak okresu na pewno nie jest spowodowany brakiem mięsa w diecie,a problemami hormonalnymi lub niedoborami, coś na tym podłożu.

      Usuń
    2. Asiia - samopoczucie chyba się nie poprawiło, w każdym razie ja tych zmian nie zauważam :D
      Nie będę go jeść jeszcze min. 3 tygodnie - zobacz komentarz powyżej :)
      A post na pewno będzie, bo widzę już teraz znaczną poprawę i chcę Was zaszokować :P

      Paulina - dokładnie tak. To nie o mięso tutaj chodzi...

      Usuń
  5. W końcu jadłospis jak dla mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z innych też dałabyś radę coś wybrać ;)

      Usuń
  6. Dzięki za inspiracje :) Mam problem z wymyślaniem nowych, pożywnych posiłków ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się na przyszłość :D U mnie takie problemy nie występują ;)

      Usuń
  7. Bardzo fajne dania- za mało w nich warzyw jak dla mnie, ale ja to tonami je zjadam. Wiele inspirujących pomysłów można z nich wykorzystać :D
    Dlaczego przestałaś jeść kurczaka? Staram się go ograniczać jak się da, ze względu na to czym są faszerowane te zwierzątka...te same powody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja warzyw jem sporo, akurat te zdjęcia zrobiły się typowo owocowe :D Ale nie ukrywam, że wolę jednak owocki. Tak, wiem, że mają masę cukrów i nie powinnam ich jeść po południu, bo będę gruba, no ale cóż... :P

      Dokładnie z tego samego powodu. Kilka miesięcy temu zaczęły mi się robić dziwne rzeczy na twarzy i chciałam zobaczyć, czy to nie przez hormony z mleka i kurczaków. Teraz jest o wiele lepiej, ale nadal nie jestem pewna, czy to przez mleko i kuraki, czy zmianę pielęgnacji. Dowiem się, jak zacznę wprowadzać z powrotem te produkty. Ciężko mi bez kefirków i twarogów :D

      Usuń
  8. Wszystkie dania wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia, bardzo inspirujące :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko tak pysznie wygląda . :D zdradz przepis na ten jogurt :D

    OdpowiedzUsuń
  11. no i w końcu swoim menu trafiłaś do mnie ;) podoba mi się :D placki ryżowe robisz z mąki ryżowej czy po prostu z ugotowanym ryżem?
    kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mąki ryżowej. Ale będę musiała spróbować zrobić z ugotowanego ryżu, dzięki za podsunięcie pomysłu :)

      Usuń
  12. ale mi smaka narobilas;)

    OdpowiedzUsuń
  13. super inspiracje, ja po wykluczeniu nabiału i glutenu nie wiem co jeść i stale jem ryż i rybę albo ryż i brokuł, no i czasem mam dosyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryż możesz zamieniać na kasze, quinoa, amarantus. Rybę na soczewicę (bardzo polecam zieloną!), cieciorkę, indyka (jeśli lubisz - bo ja na przykład nie i dlatego cierpię :P) no i dużo warzyw i owoców. Nie będzie tak źle :)
      A wykluczyłaś je na stałe czy tak jak ja na próbę?

      Usuń
  14. uwielbiam te Twoje pomysły na dania :D i od razu się głodna robię :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o to chodzi! :D O 17 możesz być jeszcze głodna ;)

      Usuń
  15. dlaczego postanowiłaś zrezygnowac z nabiału ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zerknij w pierwsze komentarze - tam wszystko wytłumaczyłam :)

      Usuń
  16. wszystko wygląda bardzo smacznie :D ja bez mięsa nie umiem żyć, ale nie powoduje to u mnie niczego negatywnego, więc nie mam się czym martwić ;)
    w ogóle na Fit-Expo zrobiłam sobie analizę składu masy ciała jakąś bajerancką maszyną :D myślałam, że wyjdzie iż mam za mało zjadanego białka w organizmie, ale białko wyszło okej, mam za mało tłuszczu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, też bym chciała! Jak wygląda taki wydruk? W ogóle napisz mi, jak tam było! :)

      Usuń
    2. będzie fotorelacja na blogu to zeskanuję ten wydruk, żeby każdy sobie zobaczył :)

      Usuń
    3. Nie mogę się doczekać relacji :)

      Usuń
  17. rewelacja, dzięki za super zdjęcia! na pewno coś przemycę do swojego jadłospisu :) szczególnie zainteresowała mnie jajecznica na parze, jeszcze nie słyszałam o czymś takim :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka dni temu podawałam przepis, jest też film na YouTube - zerknij :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Reklama