28 marca 2014

Fotomenu vol. 2


Mam nadzieję, że nie jesteście głodni, bo dziś post z dużą ilością pysznego jedzenia. Fotomenu nie było już dawno, czas więc to nadrobić. Tym bardziej, że zdjęć jedzenia mam zrobionych naprawdę sporo, więc przydałoby się je w końcu wykorzystać.
Oprócz posiłków, które pokazałam tutaj, przez ostatnie 2,5 tygodnia codziennie wypijam minimum pół litra smoothies owocowo-warzywnych. Zazwyczaj do II śniadania, podwieczorku lub kolacji (w takiej kolejności). To, jakie kombinacje piję, możecie zobaczyć tutaj.

Bon apetit! :)

Śniadania

Dopiero teraz widzę, jak często jem omlety. Poza nimi trafił się tylko jeden "normalny" posiłek - choć wciąż jajeczny.
Jeśli nie potraficie zrobić omleta, zerknijcie do tego posta, w którym umieściłam film i pokazuję, jak go robię. Sposób sprawdzony, zawsze wychodzi :)
Omlet owsiany z kremem czekoladowym od Stewiarnia.pl
Jajecznica na parze z masłem i szczypiorkiem, chleb orkiszowy z masłem i pomidorem
Omlet ze szpinakiem baby, camembertem i żurawiną
Omlet z masłem z nerkowców, bananem, truskawkami i pomarańczą
Omlet smażony bez dodatków posmarowany masłem z nerkowców
Omlet smażony z serem, pomidorem, żółtą papryką i szczypiorkiem
Omlet smażony z żurawiną, posmarowany masłem z nerkowców
Omlet smażony z bananem i wiórkami kokosowymi z dodatkiem kakao, posmarowany masłem z nerkowców
Omlet z fit kremem czekoladowym i kiwi
Omlet z podsmażanymi daktylami i kiwi
Omlet z masłem z nerkowców i truskawkami
Omlet smażony z mozzarellą i szczypiorkiem z pastą z łososia

 II śniadania

Zdecydowaną większość drugich śniadań jem w pracy. Żeby nie powielać wstawionych już zdjęć, odsyłam do postów z serii Pomysł na... lunchboxa. A poniżej kilka zdjęć II śniadań z dni wolnych.
Grillowane oscypki z żurawiną, chleb żytni razowy na zakwasie z masłem i łososiem wędzonym na zimno
Cytrynowy serniczek z serka wiejskiego


Tosty z chleba pełnoziarnistego z masłem, cebulą i serem
Reszta omleta ze śniadania - z camembertem, żurawiną i baby szpinakiem, ciemna bułka z masłem, sałatą i łososiem

Obiady

Tu możecie liczyć na większą różnorodność posiłków, jest nawet jeden cheat meal.
Ryż basmati, duszona pierś kurczaka i ogórki kiszone
Pierś z kurczaka gotowana z warzywami, kasza jęczmienna
Pieczone ziemniaczki, polędwiczki z dorsza i sałatka z sałaty rzymskiej i rzodkiewki (było jej więcej)
Noodles z owocami morza i warzywa na patelnię
Obiad u babci - kasza jęczmienna, klopsiki z mięsa wieprzowego i ogórki kiszone
Spaghetti pełnoziarniste z mięsem mielonym drobiowym i startą mozzarellą
Kasza jaglana, warzywa na patelnię, jajko sadzone
Zupa krem z brokułów z mozzarellą i pełnoziarnistymi grzankami
Noodles z pstrągiem łososiowym, szpinakiem, orzechami włoskimi i sezamem
Kasza jaglana, duszona pierś z kurczaka, warzywa na patelnię
Zapowiedziany cheat: pizza. I mój giga kawałek ;)
Ryż basmati, smażone na wodzie polędwiczki z dorsza i sałata lodowa z ogórkiem, skropione oliwą i sokiem z cytryny

Podwieczorki

Zdjęć podwieczorków mam najmniej - to pewnie dlatego, że kiedy przychodzę z pracy po południu, jestem tak głodna, że jedzenie znika szybciej, niż nadążam je robić ;) Poprawię się następnym razem, obiecuję.
Pełnoziarniste bułki z masłem, niebieskim serem, szpinakiem i żurawiną oraz z masłem i twarożkiem z warzywami

Pełnoziarnista bułka z pastą z makreli oraz masłem z nerkowców i bananem
Słonecznik prażony z miodem i cynamonem
Kanapki z masłem, łososiem wędzonym i ogórkiem oraz masłem i dżemem żurawinowo-malinowym z ZielonaBazylia.pl
Pieczone ziemniaczki

Kolacje

Kolację stanowi u mnie ostatnio tylko odżywka białkowa z racji tego, że trenuję dość późno i kilka minut po zakończeniu ćwiczeń już śpię. Uchowało się jednak kilka zdjęć kolacji innych niż białko.

Bułeczki z przepisu Michała Karmowskiego
Bułka pełnoziarnista z masłem, camembertem, żurawiną i szpinakiem baby
Bułka pełnoziarnista z pastą z makreli
Parówki drobiowe 93% mięsa, chleb orkiszowy z masłem i sałatą


Gratuluję wszystkim, którzy przebrnęli przez ten przydługawy post :) Jestem ciekawa, co u Was króluje na talerzach?

33 komentarze:

  1. Kuszą mnie te ziemniaczki cały czas, chyba jutro sobie takie zrobie :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślałam, że już je dawno zrobiłaś ;) Rób koniecznie w takim razie, smacznego :)

      Usuń
  2. o jaaaa jestem w niebie :) ile pyszności....

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo głodna, a nie byłam jeszcze przed chwila :-) bardzo smaczne potrawy. Zdrowo to przede wszystkim smacznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :) Poza tym kiedy jemy zdrowo wyostrza się smak i odkrywamy, jak naprawdę smakuje sałata, ogórek, ryż, kurczak itd. - i jest jeszcze pyszniej :)

      Usuń
    2. A wiesz..dużo w tym prawdy! Jak się jeszcze odstawi cukier to życie inaczej smakuje- dopiero wtedy nabiera barw, zapachów i nowych smaków. Jestem zdumiona tym jaki to ma ogromny wpływ na nasze "odczuwanie jedzenia".

      Usuń
  4. Dobrze, że jestem jeszcze przed kolacją. A posiłki u mnie wyglądają bardzo różnie, w zależności od tego na co mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo jak u mnie - bez planów posiłków, ustalonej diety - jem to, na co mam ochotę :)
      Smacznej kolacji ;)

      Usuń
  5. pięknie, kolorowo, zdrowo i smacznie! :) ależ dużo omletów :D uświadomiłam sobie jak dawno go nie jadłam ;) robisz normalnego omleta tylko z jajek? bo jakoś nie wyobrażam sobie go zjeść ze słodkimi dodatkami :D naszła mnie też ochota na tosta, jutro sobie zrobię na II śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Omleta robię według przepisu z posta, którego podlinkowałam, tylko nie dodaję wtedy dodatków do masy - chyba że jest napisane 'omlet smażony z...' :) Pyszne są na słodko!
      Tosty też chyba jutro zrobię, muszę tylko chleb kupić :D

      Usuń
  6. Nie jestem ekspertem, ale czy w Twoich posiłkach nie ma zbyt wiele węglowodanów (pieczywa, ryżu, makaronu) i zbyt miało białka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Białko jest w każdym posiłku (poza trzema, ale to były moje małe zachcianki), a węglowodanów też nie uważam żebym zjadała dużo, bo robię ciężkie treningi i skądś energię muszę czerpać.
      Wskaż mi konkretne posiłki, w których według Ciebie są znaczne dysproporcje B/W, bo ciężko jest mi odnieść się do ogólników ;)

      Usuń
    2. Też zwróciłam na to uwagę, ale uważam rozkład makroskładników za rzecz indywidualną.

      Usuń
    3. Ale ja nie liczę makr. Jem po prostu zdrowo i staram się, aby w każdym posiłku znalazły się B, W i T.
      Pieczywo jem teraz rzadko, może ze dwa razy w tygodniu ;)

      Usuń
    4. Na moje amatorskie oko posiłki są bardzo dobrze ułożone.

      Przepięknie to wszystko wygląda, mogłabym się u Ciebie stołować!

      Usuń
    5. Ja też jestem amatorką ;)
      To zapraszam :D Pomyślę nad otwarciem jakiegoś baru :P

      Usuń
  7. Zdradź proszę przepisz na ten serniczek cytrynowy z serka wiejskiego! :) wygląda obłędnie.. mmm:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam go z tego przepisu, dodałam tylko kisiel cytrynowy. Smacznego :)

      Usuń
  8. Same pyszności !!! Dobrze że już jestem po kolacji i zęby umyłam, bo bym napad na lodówkę zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Poszalałaś z tym kawałkiem pizzy :)))
    Jako fanka serników- musze stąd szybko wyjść :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha serniki też uwielbiam,więc zmywamy się:D

      Usuń
  10. Wiesz że zaraziłaś mnie tymi omletami?:D Ja często robię z niemielonych płatków i nasion bo taka konsystencja jakoś mi bardziej opowiada:)

    Pysznie u Ciebie jak zwykle,ale takie wpisy to wstawiaj w dzień:D

    OdpowiedzUsuń
  11. ahhh zaraziłaś mnie tymi omletamii. no ja tak samo moge je jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oooo, pięknie to wszystko wygląda ! Zaraz na pewno znajdę jakąś inspirację dl siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. zaraz biore zeszyt i wszytsko sobie spisze, ale smakolyki!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Co dodajesz do ryżu basmati, że jest taki żółty? kurkuma, curry? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz dodać i kurkumę i/lub curry :-) To zależy czy chcesz zmienić smak potrawy czy nadać jej kolor ( bo w moim odczuciu kurkuma nie ma wyraźnego smaku ).

      Usuń
  15. Mmm pyszniutkie zdjęcia :) Wszystko wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Omlety! Uwielbiam od nich zacząć dzień :) Szczególnie od tych z owocami.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jejku jak to wszystko pięknie wygląda!!! A te omlety? REWELKA!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaka różnorodność! Ja jem zazwyczaj tylko kurczaka na 3 sposoby...

    OdpowiedzUsuń
  19. Szczególnie spodobał mi się ten omlet ze szpinakiem, camembertem i żurawiną! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Reklama