12 listopada 2013

Ćwiczenia rozciągające plecy - zdjęcia


Dziś post na życzenie. Takie lubię najbardziej, bo wiem, że znajdą się zainteresowani danym tematem. Jeśli więc macie jakieś propozycje albo będziecie mieć w przyszłości - nie czekajcie aż sama wpadnę na napisanie posta dotyczącego danego zagadnienia, ale zaproponujcie taki temat od razu :) 

Jedna z Was prosiła mnie o pokazanie pozycji, w których rozciągamy plecy. Zabierając się do robienia zdjęć myślałam, że będzie ich tylko kilka. W międzyczasie zaczęły przypominać mi się jeszcze inne, nieco zapomniane przeze mnie pozycje i w rezultacie prezentuję Wam ponad 20 propozycji. Część z nich pozostawiam bez opisu, bo można się samemu domyślić, jak poprawnie je wykonać, inne zawierają krótki komentarz.

Tak naprawdę plecy rozciągamy w większości stretchingowych pozycji, ale te wybrane przeze mnie chyba najsilniej na nie oddziałują. Nie uwzględniłam rozciągania odcinka szyjnego kręgosłupa - tu odpowiednie będą krążenia głowy, próba dotknięcia uchem do barku (nie na odwrót! Barku nie podnosimy), dotknięcie brodą klatki piersiowej i odchylenie głowy, "rozglądanie się" na boki.

Zapraszam do oglądania! :)



Trudniejsza wersja downward facing dog - nogi proste
Prostsza wersja downward facing dog - z ugiętymi kolanami
Prostsza wersja upward facing dog - uda leżą na macie
Trudniejsza wersja UFD - oparcie na dłoniach i podbiciu stopy

A na koniec pochwalę się, że wczoraj w końcu zrobiłam coś, co z można nazwać prawie-mostkiem - to również bardzo dobre ćwiczenie rozciągające kręgosłup. Teraz będę doskonalić moją pokraczną wersję żeby za jakiś czas móc pochwalić się pełnym, poprawnym wykonem ;)


Dołożylibyście jakieś pozycje od siebie do tego zestawu ćwiczeń? Pamiętacie o rozciąganiu pleców?


PS To chyba najbardziej pracochłonny post, jaki udało mi się stworzyć :D

52 komentarze:

  1. Ciekawe ćwiczenia, lubię się rozciągać i na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, praca nie poszła na marne :)

      Usuń
  2. bardzo ciekawe ćwiczenia ;) co do mostku, kiedyś potrafiłam zrobić go z pozycji stojącej, ale sądzę, że obecnie bym tego nie zrobiła, nawet nie spróbuję, bo się połamię jeszcze, ale właśnie spontanicznie stwierdzam, że muszę nad tym popracować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki! Ja zrobiłam go spontanicznie właśnie - choć jeszcze tydzień temu nie potrafiłam się w ogóle podnieść ;) Oczywiście prawidłowy mostek to to nie jest, ale mam przynajmniej jakąś bazę :)

      Usuń
    2. dziś pierwszy mostek po iluś latach i od razu bez problemu się podniosłam i jest prawie ładny ;) tylko nogi troszkę zgięte ;)

      Usuń
    3. Łał, super! Gratuluję bardzo :) Ciekawe, kiedy mi się to uda... :D

      Usuń
  3. O bardzo przydatne,bo ostatnio coś mnie w plecach łamało:D

    A mostek to jedna z tych wygibasowych pozycji,które wychodzą mi prawie idealnie:D Ale Agacie i tak nikt chyba nie dorówna w kwestii rozciągnięcia,a raczej plastyczności:) Kobieta guma:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba możemy już mówić, że starość - nie radość :D

      Chcę to zobaczyć! :D Nie mam na kim się wzorować w doskonaleniu mojego połamańca ;)
      Co do Agaty - święta racja. Ona pewnie nie ma kości :D

      Usuń
  4. Super post! Tego mi było trzeba ;) A jutro po pracy od razu rzucę się na matę ;)
    A i pochwalę się, że mostek ze stania śmigam ;)
    Dzięki i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łaaał, gratulacje! :)
      Na matę nie rzucaj się zbyt mocno, bo możesz już nie wstać, a tego nie chcemy! :D

      Usuń
  5. ja wykorzystuję codziennie prawie wszystkie z tych pozycji, które tu prezentujesz :) kilka których nie znam (teraz policzyłam: dwie :D) pewnie też włączę do rozciągania po treningu. ale mostka nie dam rady zrobić :P
    co do postów na zamówienie - to mam propozycję :P ja chętnie poczytałabym o treningu siłowym, jaki wykonujesz w domu - na Twoim instagramie widziałam wpisy, że robisz dzielony :P czy zaczynałaś od FBW, czy sama ułożyłaś trening dla siebie czy to jakiś ułożony przez trenera, i do tego piszesz recenzje zwowów, więc jestem ciekawa jak łączysz oba treningi, czy zuzkę robisz w dni pomiędzy? ja też ćwiczę w domu i również niedawno moje domowe zaopatrzenie wzbogaciło się o hantle, ale na razie wykorzystuję je tylko do zuzkowych treningów ;)
    pozdrawiam! kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a! co do ćwiczeń rozciągających plecy to robię jeszcze jedno - podobne do tego na pierwszym zdjęciu po lewej (na te same mięśnie działa), tylko w staniu w rozkroku, zgięcie w pasie tak żeby placy równolegle do podłogi, ręce wyciągnięte przed siebie i dłonie oparte o coś w stylu biurko/parapet - też jest fajne ;)

      Usuń
    2. Jeszcze trochę i zrobisz mostek, zobaczysz. Mój jest mega koślawy i mostkiem go w sumie nie można nazwać, bo to profanacja (:P), ale będę nad nim pracować :)
      Co do Twojego ćwiczenia - chyba wiem, o co chodzi ;)

      Jeśli chodzi o propozycję posta - na pewno taki się pojawi, bo planuję go od kiedy rozpoczęłam ten trening :D Co więcej - będzie jutro albo najpóźniej pojutrze.
      Zuzkę na razie porzuciłam, ale mam kilka zaległych recenzji, które publikuję ;)

      Usuń
  6. Fajne propozycje ćwiczeń, z chęcią z niektórych skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post. Pięknie pokazujesz :D Mam jeszcze jedno ćwiczenie - cudowne! pokażę Wam na blogu ;) Jest trochę skomplikowane w swojej prostocie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż się boję! I jednocześnie nie mogę się doczekać :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Do mostka to mi jeszcze TROCHĘ brakuje... :D Ale będę ćwiczyć aż zrobię :)

      Usuń
  9. chyba muszę wypróbować któreś z nich, bo kręgosłup często mi doskwiera

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odczuwam go szczególnie po całym dniu na uczelni albo dłuższym chodzeniu z torebką przewieszoną przez ramię - koszmar. Ale taki stretching bardzo pomaga na spięte mięśnie :)

      Usuń
  10. bardzo fajne zdjęcia z ćwiczeniami:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję Ci ,bardzo mi pomogłaś :) Na pewno mi się przydadzą :)
    Chce się nauczyć robić szpagatu w staniu takie z nogą z tyłu i w tym mi plecy wysiadają...
    Co do mostku to kiedyś na wfie tak sobie chciałam spróbować ile mogę sie zgiąć,aż zrobiłam pierwszy mostek ze stania,ale byłam zaskoczona :D
    Jeszcze raz Ci bardzo dziękuję :*
    Świetną masz figurę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę Cię... Ja tu zwykłego francuskiego nie mogę, a Ty mi z igłą w staniu wylatujesz... :D
      Gratuluję tego mostka! :) Ja najpierw nauczę się z leżenia, a później będę schodzić po ścianie :) No i powodzenia w Twoich celach :)
      Dziękuję :*

      Usuń
  12. Ale wygibasy:-) Wow! Uwielbiam rozciągac plecy- czuję się wtedy bardzo zrelaksowana. Korzystam może z 4 ćwiczeń, które pokazałas, no i bardziej skupiam się na nogach iż one walczą ze mną- nie chcą współpracować i odmawiają posłuszeństwa:> eh...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem po takim stretchingu mega zrelaksowana :)
      Moje nogi też mnie nie lubią :/

      Usuń
    2. Nie rozumiem o co im chodzi- chyba mamy podobną budowę ciała :-)

      Usuń
    3. Całkiem możliwe :) Jesteś klepsydrą, prawda? Może klepsydry mają po prostu ładnie wyglądać, a nie wyginać się na wszystkie strony :D

      Usuń
    4. Ej..no...coś w tym może jest :D my jesteśmy po to by leżeć, pachnieć i się prezentować ;P

      Usuń
    5. Dwa dowody na potwierdzenie tej zasady chyba wystarczą? :D

      Usuń
    6. Mnie więcej nie potrzeba :D

      Usuń
  13. super, wiesz ,że szukałam tego za swego czasu po całym necie i nie umiałam znaleźć. Nie obrazisz sie jak te zdjęcia ściągnę na tabciaka :D ? Fajnie by było jakbyś zaczęła robić gify :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że się nie obrażę! To dla mnie zaszczyt :D Gifów kilka już jest (etykieta "Gify"), ale akurat nie ze stretchingu :D

      Usuń
  14. super post;) na pewno się przyda;))) proponuję zrobić serię takich postów - rozciąganie na poszczególne części ciała :D super sprawa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł, dzięki za podrzucenie propozycji :)

      Usuń
  15. nie rób przeprostów w stawach łokciowych, bo będę krzyczeć i bić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzycz i bij, bo ja co chwilę się zapominam i nie potrafię z tym walczyć... :(

      Usuń
  16. na rozciąganie pleców mogą być jeszcze rożne pozycje w leżeniu na brzuchu, do tego kołyska.. sporo można tego wymyślić:D

    a po mostku trzeba pamiętać by zrobić skłon do przodu : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kołyska nawet mi do głowy nie przyszła, masz rację :) A jakie inne w leżeniu? :>

      O skłonie też nie wiedziałam, dzięki za informację! :)

      Usuń
    2. myślałam o takich z unoszeniem rąk do góry, leżąc na brzuchu ;)

      Usuń
    3. Jeśli to to, o czym myślę, to chyba nie jest to pozycja stretchingowa, ale napinająca mięśnie grzbietu. Ale mogę się mylić :)

      Usuń
  17. tyle jest pozycji do rozciągania pleców, a ja wykorzystuję może 3? :P dzięki za całą resztę :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę poświęcić więcej uwagi na rozciąganie pleców.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie sądziłam, że jest aż tyle ćwiczeń na rozciąganie pleców. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to i tak na pewno nie wszystkie! :)

      Usuń
  20. Za chwilę biegnę na siłownię i właśnie będe robić trening pleców, więc Twój post dziś jak znalazł :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie plecy będą jutro :) Powodzenia!

      Usuń
  21. Super ćwiczenia i zdjęcia je ilustrujące. :))) Rozciąganie pleców polecam wszystkim długo pracującym w pozycji siedzącej i wszystkim aktywnie ćwiczącym, by nie zapominali o rozciąganiu mięśni po treningu. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajny artykuł. Przyda się po treningu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Reklama