30 października 2013

ZWOW #34 Time Challenge - Beg for it to end


Recenzję tego ZWOWa zacznę od mocnego wstępu - zakochałam się w nim. Nie jest super ciężki ani specjalnie skomplikowany (choć wszystko zależy od obciążenia, jakie do niego dobierzemy - u mnie było to standardowo 2x2kg), ale daje popalić mięśniom rąk - to lubię!
Przy okazji pracowały też nogi i brzuch - plank pulls w takich ilościach są na niego genialne. No i nazwa adekwatna. 60 plank pulls podczas jednego treningu i na moment zapomniałam, jak się nazywam ;)

ZWOW #34 jest treningiem typu time challenge, co oznacza, że mamy wykonać go w jak najkrótszym czasie. Mój stoper trochę zaszalał i zaczął odliczać mi czas od 24h w dół, ale używając moich matematycznych mocy, ze screena poniżej wnioskuję, że wykonałam go w 13:32.08.

Squat hops - powtórzyły się już w niejednym treningu Zuzki. W pierwszej rundzie wydają się być rozgrzewką, w kolejnych już tylko dobijają.
Bent over row - jedno z moich ulubionych ćwiczeń z wolnymi ciężarami. Pracują tricepsy, klatka i grzbiet - czyli to, z czym mam największy problem.
Walking lunges - jeśli nie mieliście z nimi styczności - spróbujcie koniecznie. O wiele bardziej intensywne od lunges w miejscu, a co za tym idzie - bardziej efektywne. Idealne na uda i pośladki.
Plank pulls - killer dla brzucha i ramion. Nie mogę się już doczekać, kiedy dostanę w swoje łapki nowe hantle, zafunduję sobie wtedy ten trening i dołożę do tego ćwiczenia obciążenie min. 10 kg.

Podsumowując - trening jest ciężki nie tyle kondycyjnie, co siłowo. Nada się zarówno dla początkujących, jak i bardzo zaawansowanych, bo intensywność regulujemy tutaj odpowiednim doborem obciążenia. Zachęcam Was do jego wypróbowania, bo to jeden z najfajniejszych ZWOWów według mojej subiektywnej opinii.

25 komentarzy:

  1. znam tego ZWOW-a i również się w nim zakochałam! :) ile ZWOW-ów z tych darmowych dostępnych na youtube już wykonałaś? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie liczyłam ich nigdy :) Myślę, że około połowy. Te wszystkie, ktore znajdziesz w moim spisie ZWOWów plus jeszcze 4 czy 5, które czekają na zrecenzowanie :)

      Usuń
  2. Zdecydowanie byłam pozytywnie zaskoczona tym ZWOWem i bardzo go polubiłam :) Jest zupełnie inny, dynamiczny, a to ostatnie ćwiczenie od dawna mnie zniechęcało, a okazało się być super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja plank pull kojarzę też z innych ZWOWów, ale nie wykonywałam ich chyba w aż takiej liczbie. W tym treningu podeszłam do nich z lekceważeniem, przeciwnie niż Ty, i to się zemściło :D

      Usuń
  3. zapisuję go i kiedyś wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie kiedyś, tylko teraz, póki kolana zdrowe ;)

      Usuń
    2. haha :D one były zdrowe, póki nie spotkały się z Zuzką :P

      Usuń
    3. Teraz jesteś już mądrzejsza o kolejne doświadczenia i wiesz, czego nie robić :D

      Usuń
  4. Ciągle sobie mówię, że spróbuję :-) ale jakoś nie mam weny na Zwowy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj jednego i nie będziesz mogła przestać :D
      Ten na pewno Ci się spodoba :)

      Usuń
  5. Jak tylko wyzdrowieje mój nadgarstek, na pewno go spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie jest taki problem, że zrobię coś raz lub dwa, ale nudzi mi się szybko. Efekt jest taki, że to co mi się podoba zostaje w moich ćwiczeniach i robię jeden wielki mix :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZWOWami ciężko się znudzić, jest ich na YouTube 70 ;) Ale rozumiem, bo sama też lubię kombinować z treningami własnymi ;)

      Usuń
  7. W końcu muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne treningi ma Zuzka, moim zdaniem zamiata np. Chodakowską którą wszyscy się zachwycają :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszyscy się nią zachwycają :D Z tym, że Zuzki nie poleciłabym początkującym, a treningi Ewki (gdyby poprawnie wykonywała ćwiczenia) już tak :)

      Usuń
  9. A ja się przyznam, że jeszcze nigdy zwowów nie ćwiczyłam! Zdecydowanie bardziej wolę trening siłowy, ale skoro i takie zwowy są to może czas zacząć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość ZWOWów wykorzystuje wolne ciężary :) Są też i takie, które spokojnie mogą zastąpić trening siłowy, choć są oczywiście krótsze. Nie namawiam, ale uważam, że warto spróbować :)

      Usuń
  10. U mnie póki co w treningach nadal króluje Melka. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ona jakoś nie przypadła do gustu ;) Ale co kto lubi. Ważne, żeby czerpać przyjemność z aktywności :)

      Usuń
  11. Maggie - tych leginsów było pełno jak je kupowałam, więc pewnie jeszcze będą :) Przepraszam, że pod postem nic Ci nie napisałam, ale nawet nie miałam czasu siąść do kompa, że po odpisywać na komentarze :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie stało! :)
      Myślałam, że to może jakaś stara kolekcja, ale jeśli nie, to w środę będą moje :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Reklama